خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/01 - 16:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

کشورهای دنیا رژیم صهیونیستی را ملزم به پیوستن معاهده NPT کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه از پشتوانه غربی‌ها برخوردار بوده هیچگاه به قواعد و چارچوب‌های بین‌المللی پایبند نبوده است.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه کشورهای مختلف دنیا باید در یک اقدام فوری خواستار پیوستن رژیم غاصب صهیونیست به معاهده NPT شوند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از پشتوانه‌ بسیار مستحکمی از سوی آمریکایی‌ها برخوردار است؛ البته ناگفته نماند که مهمترین مناصب سازمان ملل نیز در دست یهودیان افراطی بوده و به دلیل وجود چنین موضاعتی خود را در قواعد بین‌المللی نمی‌گنجانند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: صهیونیست‌ها سعی می‌کنند که هیچگاه در چارچوب قوانین سازمان ملل حرکت نکنند و حتی ملاحظه می‌شود که بیش از 400 کلاهک هسته‌ای دارند و با توجه به اینکه موضوع خلع سلاح هسته‌ای از سوی غرب برای برخی از کشورها مطرح می‌شود، اما هیچگاه چنین مباحثی را برای اسرائیل بوجود نیاوردند و خواستار خلع سلاح رژیم اشغالگر قدس نشدند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حقیقت به دلیل وجود روابط بسته‌ای که میان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها وجود دارد چنین موضوعاتی نظیر پایبندی به قوانین بین‌المللی برای اسرائیل مطرح نمی‌شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفر اخیر پمپئو که در اواخر دولت ترامپ به اسرائیل صورت پذیرفته، مشخص می‌کند شکل‌گیری چنین موضوعاتی در قالب یک زنجیره صورت می‌پذیرد و به دنبال این هستند تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد.



مالکی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از معادلات صهیونیست‌ها در منطقه خاورمیانه فروپاشیده شده و این فروپاشیدگی نیز به دلیل ایستادگی جریان مقاومت در مقابل آنها بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 308514
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار